آیا طب سنتی، یک طب تاریخ گذشته است؟

خرید بک لینک
یکی از بحث ها این است که طب سنتی یک طب قدیمی تاریخ گذشته است!

نظر شما چیست؟

هدف و فلسفه طب چیست؟

هدف هر چیزی که به نام طب و پزشکی است، پیشگیری از بروز بیماری و درمان بیماری در صورت بروز

با این تعریف از طب، هر روش و برنامه ای که بتواند با کمترین هزینه، کمترین عوارض این هدف را محقق نماید آن بهترین است

شما یک مسئله فیزیک را ممکن است از چندین راه حل نمایید مهم جواب آن است و طبیعتا روشی بهتر است که ساده تر و سریعتر باشد

طب هم همین است، روشهای مختلفی برای درمان هست، باید دید کدام روش برای رسیدن به جواب (هدف) بهتر است

کسی منکر اتم و مولکول و سلول و بافت و....نیست و استفاده از طب سنتی دلیلی بر نفی این علوم روز نیست بلکه نحوه و روش برخورد با بیمار در این دو روش طبی متفاوت است

چرا میگوییم طب سنتی، خوب است، چون حاصل تجربه صدها سال است و آزمون و خطاها و فوائد و عوارض هر روشی مشخص شده است

در طب رایج، الان بررسی روی روشهای درمانی صورت میگیرد و بعد از چندسال گفته میشود فلان دارویی به علت عارضه از بازار حذف شده است ولی خیلی از داروها و روش های درمانی طب سنتی طی سالها بررسی شده است و نتیجه آن به آیندگان منتقل شده است

استفاده از تکنولوژی های جدید مثل سونوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی، آزمایشات مختلف، انواع دستگاه ها و روش های جراحی و.. مواردی است که به کمک هر دو طب آمده است و هر دو طب برای رسیدن به تشخیص سریعتر و بهتر از آن بهره میبرند ....

القصه بنده تا حدودی در هر دو طب آشناییت نسبی دارم و مدرک دانشگاهی هر دو را هم دارم و در هردو روش کار کرده ام و کار میکنم و از فوائد هر دو در درمان بیماران و خانواده ام بهره میگیرم

پس بیایید تعصب در علم را کنار بگذاریم و منافع بیمار و جامعه داشته باشیم

دکتر سید کاظم کاظمینی؛

دکترای پزشکی؛

دکترای تخصصی طب سنتی ایران؛

عضو هیئت علمی دانشگاه

۱۳ بهمن ۹۷

خبری خوشی که شبی دریافت کردم...

ما را در سایت خبری خوشی که شبی دریافت کردم دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 67 تاريخ: يکشنبه 28 بهمن 1397 ساعت: 23:31

صفحه بندی